.: Strona Główna
 .: Forum
 .: O Stronie
 .: Dołącz do BatCave
 .: Wyszukiwarka


 .: Batman: The Movie
 .: Catwoman

 .: Batman
 .: Batman Returns
 .: Batman Forever
 .: Batman & Robin

 .: Batman Begins
 .: The Dark Knight
 .: The Dark Knight Rises

 .: Batman: Mask of the
 Phantasm
 .: Batman & Mr. Freeze:
 Subzero
 .: Batman & Superman:
 The World Finest
 .: Batman Beyond:
 Return Of The Joker
 .: Batman: Mystery of
 the Batwoman
 .: Batman: Gotham
 Knight

 .: Zawieszone
 .: Fanfilms


 .: Seriale Animowane
 .: Seriale TV


     .: STRONA GŁÓWNA :: ARCHIWUM :: PAŹDZIERNIK 2006 :.
Konferencja prasowa DC Comics: Detective Comics Paula Diniego Komiksy icon
Dodano: 22-10-2006, 00:15 Autor: Chudy

W piątek popołudniu odbyła się specjalna konferencja prasowa DC Comics, na której fani komiksu superobhaterskeigo mogli spotkać i porozmawiać z obecnym scenarzystą Detective Comics – Paulem Dini. Pisarza wspierał główny edytor DC Dan Didio oraz edytor koorydunjący Jann Jones. Oto najważniejsze informacje, jakie zostały ogłoszone na tym wydarzeniu:

- Konferencja rozpoczęła się od tego, iż Dini opowiedział zebranym, jak dostał okazję pisania scenariuszy dla Detective Comics. Okazuje się, że to Didio starał się przekonać go do napisania paru historii komiksowych dla Mrocznego Rycerza. Edytor proponował mu nawet All-Star Batmana. Jednakże, gdy na stół został wyłożony Detective, Dini wpadł w niemałe osłupienie. Według scenarzysty była to dobra okazja do powrotu paru klasycznych postaci z uniwersum Batmana i przedstawienia klasycznych antagonistów, jak i większego skupienia się na osobowości Bruce’a Wayne’a. Międzyczasie Didio przyznał, że w ostatnich paru latach postać Bruce’a została zapomniana w ostatnich paru latach oraz że większe zainteresowanie się tym aspektem portretu psychologicznego protektora Gotham jest widoczne zarówno u Diniego, jak i Morrisona. Dini oznajmiał, ze w skupieniu się na postaci Bruce’a lubi najbardziej patrzeć, jak owa postać wykonuje pracę wymagającą chodzenia, czy to w przebraniu nietoperza albo jako społeczną sławę. Pisarz przyznał, że używa Batmana wtedy, kiedy potrzebna jest dodatkowa praca mięśni lub też, gdy logiczna konkluzja kryminalnej sprawy wymaga prezencji fizycznej.

- Porównując pracę nad Detective’m z osiągnięciami w Batman: TAS, Dini stwierdził, że historie komiksowe mogą być nieco bardziej dojrzałe, wyrafinowane i mroczniejsze od tych z serialu animowanego. Scenarzysta okazał swój żal związany z pracami nad serialem animowanym, gdyż nie pozwolono mu stworzyć szczerego i bezpośredniego epizodu traktującym o śledztwie związanym z morderstwem. Pisarz dodał, że w serialu mógł jedynie „zasugerować”, że chodzi o morderstwo. W komiksie natomiast może o tym śmiało mówić i pokazywać to, jak również ukazywać proceduralne aspekty rozwiązywania takich spraw kryminalnych.

- Poruszając temat „jaśniejszego” podejścia do Batmana przez DC po Kryzysie Nieskończoności, Dini oznajmił, że jest to logiczne posunięcie. To tak, jakby każdy gliniarz lub żołnierz nie mógłby zostać po mrocznej stronie rzeczywistości na długi okres bez popadnięcia w szaleństwo.

- Mówiąc o różnych artystach, z jakimi współpracował (jak na razie są to Joe Benitez, JH Williams III i Don Kramer), Dini powiedział, iż każdy z nich wprowadził do jego scenariusza specyficzną krzepę. Szczególnie wychwalał prace Beniteza, które (według niego) były stosowne do opowieść o Poison Ivy.

- Nie mogło się obejść bez podjęcia tematu o tworzenie pojedynczych, zamkniętych historii. Dini zaznaczył, ze niektóre opowieści były łatwiejsze do zrobienia od innych. Scenarzysta wyznał, że zanim zabierze się do profesjonalnego pisania scenariusza robi fabularny szkic. Jako przykład dał obecny zeszyt Detective’a – pomysł przyszedł mu przelotnie. Postanowił rozwijać go do tego stopnia powoli, aby utrzymać czytelnika w niepewności. Pisarz przyznał, ze najtrudniejszym scenariuszem do napisania był ostatni właśnie, przedstawiający Pingwina, chociaż Dini odnotował, że czytelnicy nie poczuli się tak, jakby czytali szopkę. Paul Dini poinformował nas, że ten numer wymagał od niego 2-stronicowego szkicu fabularnego i struktury początkowej.

- Scenarzysta Detective’a oznajmił, że poczuł pewne zjawisko osmozy, a mianowicie, że wiele elementów z serialu animowanego o protektorze z Gotham przeniknęło do komiksowego świata tejże postaci (podajmy tutaj za przykład wykorzystanie Roxy Rocket w numerze 822). Dini przyznał, że w 822 chciał wykorzystać kolorowego łotra, który również mógłby pasować do kontinuum. Według niego to właśnie Roxy była takim łotrem, z którym Batman zmierzył się już wcześniej. W dodatku spodziewajcie się wcześniejszego, aniżeli późniejszego pojawienia się Harley Quinn w Detective’ie. Dini już widział okładkę do zeszytu z tą postacią. „Bardzo domyślny. Nie domyślny. Fajny. Kiedy zobaczyłem rysunek, powiedziałem: „Ładne. Bardzo fajne””.

- Dini zaznaczył, że opowieść o Robinie i Jokerze (która ukaże się za dwa miesiące) była pierwszą historią, jaka mu przyszła do głowy od czasu, kiedy dostał propozycję pisania dla Detective’a. W niej scenarzysta przedstawi Cudownego Chłopca w dość „unikalnej sytuacji”. Pisarz przyznał, ze historia pisała się sama i była łatwym wyzwaniem.

- Rozmawiano o wstecznym biegu zasady znajomości przez Riddlera sekretnej tożsamości Batmana. Według Diniego, Edward Nigma zachowuje na razie swoją wiedze wyłącznie dla siebie. Dzięki temu scenarzysta mógł zająć się postacią w sposób, jaki mu najbardziej odpowiadał, czyli przedstawieniem go jako detektywa o własnych prawach. „Uwielbiam pomysł Zagadki jako detektywa-rywala dla Batmana, coś w guście złego inspektora Lestrade dla Sherlocka Holmesa (w tym przypadku Mrocznego rycerza)”.

- Dini obiecał użycie postaci Dicka Graysona. Swoiście w nadchodzącej historii o Jokerze, w której to zostaną użyte retrospekcje z czasu serii 52. W owych sekwencjach Tim i Dick będą zestawiać notatki mówiące o tym jak radzić z Jokerem. Dini powiedział, że podoba mu się pomysł herosów prowadzących dyskusję o adwersarzach w czasie, kiedy nie noszą masek. „O czym mieliby niby rozmawiać, w przeciwnym razie?”.

- Dini wypowiedział się na temat wykorzystania innych herosów w Detective’ach. Scenarzysta jasno powiedział, że użyje ich, kiedy będzie mógł. Zapowiedziano jedynie występ Zatanny w późniejszej fazie stażu. Historia z nią może będzie się zawierać w dwóch częściach, a opowiadać będzie o jej relacjach z Bruce’em Wayne’em i jego alter ego.

- Dini przyznał, że z wielką chęcią chciałby napisać pełnometrażową graficzną nowelę z Batmanem. Dodatkowo wyznał, iż powodem, dla którego wprowadza tak dużą masę elementów i konceptów w swoich Detective’ach (tj. Riddler jako detektyw luk Pingwin jako legitymowany biznesmen) jest późniejsze wykorzystanie ich w 100-stronicowym one-shocie. Na razie pisarz nie może zająć się ową nowelą z powodu zmiennej natury harmonogramu publicystycznego oraz dlatego, iż praca nad miesięcznikiem sprawia mu dużo frajdy. Obecnie Dini napisał już pół scenariusza do graficznej noweli Black Canary/Zatanna, którą narysuje Amanda Conner i Jimmy Palmiotti.

- Gdy go zapytano, Dini odpowiedział, że nie ma obecnie etatowego rysownika Detective’a, aczkolwiek Don Kramer narysuje wiele przyszłych zeszytów tego miesięcznika.

Detective Comics #826: Okładka, 1, 2, 3, 9

Źródło: NEWSARAMA, Comics Continuum

Powrót do newsów

Wpisz hello:
Nick:
E-mail: (opcjonalnie)

| Zapomnij
Content Management Powered by CuteNews




WAK - Serwis Komiksowy
Spider-Man Online

Punisher - Serwis o Punisherze
The Truth about The X-Files





© Copyright 2003 and 2012 by BatCave. Wszelkie prawa zastrzeżone
Batman is registered trademark of DC Comics, Warner Bros.

Projekt i wykonanie: myspace.com/WebMastaMajk