.: Strona Główna
 .: Forum
 .: O Stronie
 .: Dołącz do BatCave
 .: Wyszukiwarka


 .: Batman: The Movie
 .: Catwoman

 .: Batman
 .: Batman Returns
 .: Batman Forever
 .: Batman & Robin

 .: Batman Begins
 .: The Dark Knight
 .: The Dark Knight Rises

 .: Batman: Mask of the
 Phantasm
 .: Batman & Mr. Freeze:
 Subzero
 .: Batman & Superman:
 The World Finest
 .: Batman Beyond:
 Return Of The Joker
 .: Batman: Mystery of
 the Batwoman
 .: Batman: Gotham
 Knight

 .: Zawieszone
 .: Fanfilms


 .: Seriale Animowane
 .: Seriale TV


     .: INFO :: KOSTIUM :.

Kostium Batmana został zaprojektowany dla maksymalnej użyteczności. Chroni przed ogniem i substancjami chemicznymi, a potrójny pancerz z Kevlaru umieszczony na torsie pod bat-symbolem stanowi doskonałą ochronę przed potencjalnym celem ataku. Zapinana peleryna pełni podwójną funkcję: jej obciążone końcówki są idealną ofensywną bronią do uderzenia przeciwników, natomiast sam wygląd również działa na przestępców. Kaptur pokryty Kevlarem i stalową ochroną szyi zawiera różnorodne mikroelektryczne elementy, takie jak noktowizor, który pozwala Mrocznemu Rycerzowi widzieć w ciemnościach.

Głównym celem kostiumu jest zapewnienie bohaterowi kamuflażu, ale pełni on jeszcze jedną istotną funkcję - wzbudza strach u przeciwników. W podstawowym projekcie nie zaszło wiele zmian, ale strój jest często wyposażany w najaktualniejsze technologie, by wesprzeć Batmana w jego walce ze złem.
Kostium Batmana
Rękawice przystosowane do wspinaczek i chwytania liny. W ich wnętrzu znajdują się także specjalne płytki półprzewodnie uruchamiające taser.
Buty - skórzane bezpieczne dla palców, wzmocnione Nomexem, stabilne termicznie i z gumowymi podeszwami. Elastyczne jak buty do wspinaczek, pozwalają na pełny zakres ruchów kostek podczas wspinaczek.
Oryginalny pas Batmana jest lekki i ma opływowy kształt. W klamrze ukryty jest zapas lin do skoków, oraz wyrzutnia haków. Podczas No Man's Land Batman korzystał z masywniejszej wersji by pomieścić więcej broni i zapasów niezbędnych do przeżycia w Gotham City po trzęsieniu ziemi.
Kaptur - zakładanie maski jest symbolicznym aktem dla Batmana. Poprzez jej założenie potwierdza swoją obietnicę złożoną nad grobem rodziców. Kaptur pozwala także Mrocznemu Rycerzowi na naśladowania naturalnych zdolności nietoperzy dzięki różnorodnym technologiom, takim jak rozjaśniające soczewki, które umożliwiają skradanie się w ciemności, czy elektronika akustyczna pozwalająca usłyszeć najcichszy szept, oraz wewnętrzny system nawigacyjny.
W celu szerszej informacji wybierz fragment stroju.

WYPOSAŻENIE KOSTIUMU BATMANA
Elektroniczny system chłodzący, oddychający i zmniejszający palność. Włókna z Nomexu zapewniają wygodne noszenie nawet w bardzo wysokich temperaturach. Kevlarowe elementy w kapturze i pelerynie zapewniają wysoką ochronę przed chemicznymi substancjami i niską przewodność.

Taserowy system "ostatniej szansy" jest wszyty w zewnętrzną warstwę stroju i jest izolowany przez wewnętrzną poszewkę. Ten jednorazowy system bezpieczeństwa wystrzeliwuje, przez system mikro cienkich elektrod rozproszonych na całym kostiumie, napięcie o wysokości 200 000 wolt. Taser jest uzbrajany i uruchamiany przez kontrolną płytki półprzewodnie umieszczone w rękawicach.


KAPTUR
Uderzenia w kaptur Batmana są rozpraszane przez kompleks warstw aramidowych włókien i egzotycznych metali, on także chroni także przed urazami gardła. Natomiast wewnętrzne urządzenia kaptura pozwalają na głosowe sterowania różnymi sprzętami, takimi jak głośniki redukujące hałas, czy mikrofon kierunkowy ukryty w uszach.

Standardowy kaptur (bez elektroniki) uszyty jest z jednego kawałku materiału zapamiętującego, który rozciąga się nad głowę Bruce'a, a nie noszony ma rozmiar portfela. Pozostałe części kostiumu są równie kompaktowe.

Kevlarowe panele w kapturze nie tylko zapewniają dodatkową ochronę czaszce, ale pozwalają także by głowa Batmana stała się niebezpieczną bronią podczas bezpośredniej walki.
Kaptur


PAS
Pas
Batarangi, liny do skoków z włókna kordowego i bomby gazowe, to tylko niewielka część asortymentu, jaki ukrywa Mroczny Rycerz w swoim pasie, który być może jest najbardziej wyrafinowany narzędziem do walki ze zbrodnią jaki kiedykolwiek stworzono. Miniaturowe narzędzia, czy nie śmiercionośnie środki odstraszające, z których korzysta Batmana podczas nocnego czuwania pakowane są do różnych przegródkach z szybko otwierającymi się zapięciami. W swoim pasie Batmana znajdzie także "kulki" z gazem, bezprzewodowe transmitery, antytoksyny, apteczkę pierwszej pomocy, aparat oddechowy, mini planik acetylenowy, bezprzewodowy pilot do Batmobila i inne zawansowane technicznie urządzenia.

W razie nikczemnej manipulacji pas jest uzbrojony w system autodestrukcji.
Batarangi przy pasie
Palmtop komunikator - wykorzystuje szyfrowaną komórkę i komunikację e-mailową za pośrednictwem bezpiecznej linii WayneTech poprzez transmisję satelitarną, która przechodzi także przez komputer w jaskini.
palmtop komunikator
Liny do skoków - lekkie, łączą wytrzymałość lin alpinistyczny z elastycznością bungee. Te pojedyncze włókna wytrzymują obciążenie 180 kg. Pomagają w swobodnym opadaniu Batmana podczas skoków z dachów. Dzięki zwijanemu systemowi do wyrzutni haków, ukrytego za klamrą pasu, wciągane są do pasa.
System wyrzutni haków
Cyfrowa mikro kamera, w lekkiej tytanowej obudowie, wyposażona jest w podczerwień i odłączalną kartę pamięci umieszczoną wewnątrz cylindra.
Cyfrowa mikro kamera
Sprężynowe cylindry przy pasie wyposażone są w różne "kulki" standardowej wielkości z gazami i substancjami chemicznymi. Wśród gazów są: dymne, łzawe i blokujące wymioty.
"Kulki z gazem"
Penlight - poprzednik bardziej zminiaturyzowanego fingerlight, który dostarcza nocą obfite oświetlenia. Wyposażony w gumowy uchwyt na usta umożliwia stosowanie bez wykorzystywania rąk.
Penlight


Więcej informacji na temat gadgetów z których korzysta Batman można znaleźć w dziale wyposażenie. Jeśli natomiast szukasz informacji na temat filmowych wersji kostiumów Batmana polecamy następujące artykuły: Nowy kostium Batmana ("The Dark Knight").

Przygotował: Q




WAK - Serwis Komiksowy
Spider-Man Online

Punisher - Serwis o Punisherze
The Truth about The X-Files


SmallvillePlanet

HitmanAsylum.pl - serwis poświęcony grze Hitman




© Copyright 2003 and 2012 by BatCave. Wszelkie prawa zastrzeżone
Batman is registered trademark of DC Comics, Warner Bros.

Projekt i wykonanie: myspace.com/WebMastaMajk