.: Strona Główna
 .: Forum
 .: O Stronie
 .: Dołącz do BatCave
 .: Wyszukiwarka


 .: Batman: The Movie
 .: Catwoman

 .: Batman
 .: Batman Returns
 .: Batman Forever
 .: Batman & Robin

 .: Batman Begins
 .: The Dark Knight
 .: The Dark Knight Rises

 .: Batman: Mask of the
 Phantasm
 .: Batman & Mr. Freeze:
 Subzero
 .: Batman & Superman:
 The World Finest
 .: Batman Beyond:
 Return Of The Joker
 .: Batman: Mystery of
 the Batwoman
 .: Batman: Gotham
 Knight

 .: Zawieszone
 .: Fanfilms


 .: Seriale Animowane
 .: Seriale TV


     .: INFO :: POSTACIE :: VILLAINS :: PROMETHEUS III :.

PROMETHEUS III

Imię i nazwisko: Nieznane
Pseudonimy: Prometheus, Retro
Zawód: Złoczyńca
Teren działania: Gotham City, Star City, Ghost Zone
Stan cywilny: Kawaler
Przynależność organizacyjna: Secret Society of Super Villains, Injustice Gang
Wzrost: 185,42 cm
Waga: 81,65 kg
Oczy: Brązowe
Włosy: Białe
Pierwsze pojawienie się: New Year's Evil: Prometheus #1
Supermoce: brak
Wykaz najważniejszych wrogów: Batman I, Huntress II, Catwoman, Oracle II, Green Arrow I, JLA
Wykaz najważniejszych przyjaciół: Hush, Lex Luthor, Talia
Twórca postaci: Grant Morrisom, Arnie Jorgensen
Lista komiksów, w których się pojawił:
- Batman: Gotham Knights # 53, 55-56, 60, 62-66
- Birds of Prey #93-95
- JLA #16-17, 34, 36-40
- JLA Secret Files #2
- New Year's Evil: Prometheus #1
- Villains United #1


Początki postaci znanej jako Prometheus zaczęły się, gdy mały chłopiec podróżował wraz z rodzicami. Rzeczą różniącą tę historię od innych jest to, że rodzice chłopca podróżowali przez kraj rabując i mordując. Rodzina zostawiała za sobą ślad terroru, ale pewnego razu zostali wyprzedzeni przez stróżów prawa. Policjanci zabili ich na oczach syna. Włosy chłopca zbielały z powodu szoku, a on sam poprzysiągł być od tego momentu wrogiem stróżów prawa.



Jako młody chłopiec podróżował po świecie (był w Brazylii, Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Malezji). Uczył się rzeczy, o których sądził, że mu się przydadzą. Jako szesnastolatek odkrył drogę do mistycznej krainy Shambala ukrytej w Himalajach, gdzie został "przyjęty" na rozkaz mnichów. Nauczył się tam wielu technik, po czym został ulubieńcem lidera, który pokazał mu ich największy skarb - statek kosmiczny, na którym zbudowano antyczny klasztor. Prometheus posiadł urządzenie zwane Kosmicznym Kluczem otwierające przejście do Strefy Duchów (Ghost Zone), wymiaru w stanie zawieszenia.

Prometheus zaczął rozwijać swoje uzbrojenie i broń. Podobnie było z hełmem, który umożliwiał mu "ściąganie" stylów i technik walki największych mistrzów świata. Gdy zdał sobie sprawę z swojej gotowości, skierował swój wzrok na największy obiekt heroizmu na świecie - JLA.



Prometheus zabił młodego chłopca znanego jako Retro. Retro był zwyczajnym chłopcem, który wygrał konkurs na bycie członkiem JLA przez jeden dzień. Wystarczyło wymyślić sobie sekretne pochodzenie i zaprojektować kostium.
Prometheus zajął miejsce Retro w Wieży Obserwacyjnej (siedzibie JLA na Księżycu) i zaczął pozbywać się członków JLA. Postrzelił Martian'a Manhuntera strzałką, która obróciła jego moc zmiennokształtności przeciwko niemu. Zainfekował zbroję Steela komputerowym wirusem, który był zaprogramowany na zniszczenie Wieży. Zahipnotyzował do nieprzytomności Huntress. Za pomocą "Nerwowej Plewy" zaatakował Green Laterna, czyniąc jego pierścień bezużytecznym. Anioła Zauriela uwięził natomiast w Ghost Zone. Wmówił Flashowi, iż ten ma bombę, która eksploduje, gdy użyje swych mocy. Pokonał w walce wręcz Batmana, dzięki ściągniętym do mózgu technikom walki, w tym tych używanych przez samego Mrocznego Rycerza. Następnie domagał się, aby Supermna popełnił samobójstwo w zamian za życie zakładników.



Był bardzo blisko osiągnięcia celu, ale został powstrzymany przez Catwoman, która również zakradła się do Wieży Obserwacyjnej i pokonała Prometheusa z pomocą swego pejcza. Dzięki temu Steel miał czas na pokonanie wirusa (z ogromną pomocą Plastic Mana).
Pokonany Prometheus uciekł do Ghost Zone, zostawiając jednak swój hełm.



Po porażce został rekrutowany przez Lexa Luthora do drugiej inkarnacji Injustice Gang w trakcie kryzysu Mageddona. Nowy Injustice Gang zorganizował swój atak z Ghost Zone. Prometheus zaatakował Barbarę Gordon w Wieży Zegarowej umiejscowionej w Gotham, omal jej nie zabijając. Jednakże jego nowy hełm został zniszczony. Po odzyskaniu starego hełmu z Wieży JLA, Prometheus pokonał Huntress, ale potem po raz drugi został pokonany przez Batmana. Mroczny Rycerz pokonał Prometheus dzięki wirusowi, którym "zaraził" jego hełm. Batman powstrzymał Huntress przed zabiciem go. Prometheus zniknął po skończeniu bitwy o los Ziemi, mającej miejsce podczas wydarzenia o nazwie Trzecia Wojna Światowa.



Prometheus ponownie dał znać o sobie w Star City, gdzie stoczył zażarty bój z Green Arrowem. Ciężko ranny został uratowany przez Husha., który go wyleczył i uczynił swym ochroniarzem. Prometheus doradzał Hushowi w jego walce z Jokerem i Pingwinem. Został porzucony przez Thomasa Elliota (sekretna tożsamość Husha) za współudział w morderstwie Poison Ivy. Gdy Prometheus odkrył, że został zakażony przez jedno z "dzieci" Ivy śmiertelną chorobą, nie był w stanie obronić się przed porwaniem go przez Secret Society, którego niegdyś był członkiem. Society (a szczególnie Talia Al Ghul) chciało zdobyć klucz do Ghost Zone, który Prometheus ukrył w muzeum Justice Society of America. Prometheus, chcąc nie chcąc, został członkiem Stowarzyszenia Lexa Luthora.



O Prometheusie było ponownie głośno w rok po Kryzysie Nieskończoności. Łotr powrócił i pokonał Lady Shivę, gdyż miał zapisane w hełmie techniki 30 najlepszych wojowników, w tym Shivy. Shiva myślała, że dane Prometheus na tej temat są przestarzałe, jednakże super-przestępca miał więcej danych, aniżeli Shiva mogłaby sobie wyobrazić, dzięki czemu pokonał ją bez problemu. Prometheus schwytał zdrajcę Society - Crime Doctora, prosto sprzed nosa Huntress. Prometheus walczył z nią i dwoma innym członkiniami Birds of Prey o życie Doktora. Dopiero jego samobójstwo zniwelowało sens potyczki. Prometheus odszedł nie napotykając oporu, komentując przy okazji sarkastycznie, że przy dwóch okazjach Huntress sprawiła mu więcej kłopotów niż Superman.



Prometheus jest bardzo bystry. Jego ciało jest doskonale wyćwiczone w sztukach walki, nawet bez użycia potęgującej to technologii. Hełm pozwala mu "ściągać" style i techniki walki prosto do systemu nerwowego, dzięki czemu może je naśladować. Na dyskach ma zapisaną wszelką wiedzę. Musi jednak je zmieniać, aby mieć dostęp do innych jej kategorii. Dzięki hełmowi może również "wzmacniać" swoje fizyczne właściwości. Hełm może emitować również światło hipnotyzujące przeciwników oraz efekty stroboskopowe.
Jego uzbrojenie jest bardzo zaawansowane technologicznie. Jego laska przewodzi prąd elektryczny zakłócający technologie i mogący zniszczyć litą stal. Kosmiczny Klucz daje mu wstęp do Strefy Duchów (który jest prawdopodobnie tym samym wymiarem, co Kryptońska Strefa Widmo, czy też wykorzystywane przez Zauriela otchłań czasowa. Biali Marsjanie natomiast używali jej jako formy Hiperprzestrzenni, aczkolwiek są to już tylko przypuszczenia), gdzie mógł teleportować siebie i innych w czasie np. ucieczki. Klucz był również pomocny do transportu na ogromne odległości w kosmicznym bezczasie. Zbudował tam również mały, drewniany domek, gdzie nie mógł być nękany przez ziemskich herosów.

Prometheusa często określa się mianem anty-Batmana.

Przygotował: Damex

Poprzednia Strona




WAK - Serwis Komiksowy
Spider-Man Online

Punisher - Serwis o Punisherze
The Truth about The X-Files


SmallvillePlanet

HitmanAsylum.pl - serwis poświęcony grze Hitman




© Copyright 2003 and 2012 by BatCave. Wszelkie prawa zastrzeżone
Batman is registered trademark of DC Comics, Warner Bros.

Projekt i wykonanie: myspace.com/WebMastaMajk