.: Strona Główna
 .: Forum
 .: O Stronie
 .: Dołącz do BatCave
 .: Wyszukiwarka


 .: Batman: The Movie
 .: Catwoman

 .: Batman
 .: Batman Returns
 .: Batman Forever
 .: Batman & Robin

 .: Batman Begins
 .: The Dark Knight
 .: The Dark Knight Rises

 .: Batman: Mask of the
 Phantasm
 .: Batman & Mr. Freeze:
 Subzero
 .: Batman & Superman:
 The World Finest
 .: Batman Beyond:
 Return Of The Joker
 .: Batman: Mystery of
 the Batwoman
 .: Batman: Gotham
 Knight

 .: Zawieszone
 .: Fanfilms


 .: Seriale Animowane
 .: Seriale TV


     .: INFO :: POSTACIE :: VILLAINS :: ZEISS / PHILO ZEISS :.

ZEISS / PHILO ZEISS

Imię i nazwisko: Philo Zeiss
Pseudonim: Zeiss
Zawód: Ochroniarz gangsterów, zabójca
Teren działania: Gotham City
Stan cywilny: Kawaler
Przynależność organizacyjna: Gangi mafijne Gotham
Znana rodzina: Victor (wuj, nie żyje)
Oczy: Szare
Włosy: Czarne
Pierwsze pojawienie się: Batman #582
Supermoce: Implanty w oczach i w mózgu oraz gogle maksymalnie zwiększające jego zdolności
Wykaz najważniejszych wrogów: Batman I, Catwoman I, Lew Moxon
Wykaz najważniejszych przyjaciół: Junior Galante, Pingwin
Twórcy postaci: Ed Brubaker, Scott McDaniel
Komiksy, w których pojawiła się postać:
- Batman #582-583, #591-594, #596-597, #632
- Batman: The 12 Cent Adventure #1
- Catwoman (3rd series) #26, #28-30, #33,#36


Rodzice Philo Zeissa umarli, gdy był mały, jego zaś wysłano by mieszkał z wujem, który był ogrodnikiem w wielkiej posiadłości w Zurychu w Szwajcarii. Wuj był już jednak stary i umarł, kiedy Philo nie był jeszcze nawet nastolatkiem, więc właściciel posiadłości przygarnął chłopca. Właściciel, potężny sycylijski gangster zobaczył w chłopcu, który miał "szare oczy śmierci w swej głowie", potencjał.

Zeiss zaczął obserwować poczynania Sycylijczyka i rozpoczął trening. Uczył się sztuk walki i władania bronią. Zeiss był najlepszym z ludzi Sycylijczyka, dzięki któremu Philo zyskał specjalne "implanty" na oczy i mózg, tworząc z niego najlepszego wojownika, jakim mógł być. Dzięki implantom i goglom, którymi je kontrolował, Zeiss stał się zupełnie nowym człowiekiem.

Philo, przybywszy do Gotham, został zatrudniony przez Pingwina, aby zajął się Batmanem. Penguin upozorował kilka przestępstw by umożliwić Zeissowi obserwację Batmana i poznanie jego stylu. Podczas konfrontacji i przestępstwa pewien mężczyzna, Jeremy Samuels (dawny przyjaciel Bruce'a Wayne, który w ciężkich czasach pracował dla Pingwina), zginął. Tym samym Zeiss trafił na prywatną listę Batmana, a której znajdują się najbardziej poszukiwani przestępcy.

Podczas następnego spotkania Zeissa z Batmanem, Philo pracował jako ochroniarz "emerytowanego" gangstera Lew'a Moxona, chroniąc go przed zabójcami. Gdy Batman przybył, aby skonfrontować się z Moxonem, Zeiss podążył jego śladem zostawiając zapłatę. W czasie, kiedy Mroczny Rycerz i Philo toczyli zażarty bój, Moxon został postrzelony z ręki Deadshota, stając się tym samym kaleką. Podczas batalii z Batmanem gogle Zeissa zostały zniszczone batarangiem. Jubiler naprawił gogle, za co Zeiss odwdzięczył się zabiciem dostawcy. Następnie Philo błagał Moxona, by pozwolił mu wrócić, ale kiedy Batman znalazł zwłoki dostawcy i był w stanie połączyć to z Zeissem, Moxon umożliwił Batmanowi pojmanie Zeissa. Jednak Batmanowi walka z Zeissem sprawiała wiele trudności, gdyż Philo, dzięki swoim goglom, zarejestrował unikalny styl walki wręcz Mrocznego Rycerza, a przez to znał każdy ruch protektora Gotham, zanim ten w ogóle go wykonał. Człowiek-Nietoperz zaskoczył jednak Zeissa, włączając do walki Batgirl. Philo nie wiedział czego się spodziewać po stylu walki Cassandry (Zeiss nigdy wcześniej nie "nagrał" go), przez co został szybko pokonany.

Kiedy Catwoman miała kłopoty z powodu kapo mafii Junior'a Galante'a, Pingwin pomógł Junior'owi uwolnić Zeissa z wiezienia, a następnie zacząć "kampanię terroru" przeciwko przyjaciołom Catwoman, myśląc tym samym, iż to poruszy Człowieka-Nietoperza. Ranił nożem Slam'a Bradleya, zabił niewinnych świadków i uczynił z życia Catwoman koszmar. Kiedy tych dwoje wreszcie zmierzyło się ze sobą, Zess użył swych możliwości by szybko rozprawić się z Catwoman. Kiedy Zeiss miał już ją zabić, okultysta z Egiptu, który przybył zabrać Catwoman (miał ją dostarczyć Omariemu, hersztowi egipskiej organizacji Beti-Ma. Omami nakazał porwać Selinę, gdyż chciał się z nią ożenić), dźgnął go nożem w plecy. Batman, Slam i Holly znaleźli jego nieprzytomne ciało, po czym przekazali go policyjnym władzom.



Zeiss jednak ponownie został uwolniony przez Galante'a i został jego ochroniarzem. Podczas wielkiego spotkania mafijnych rodzin z Gotham, Zeiss zostawił Junior'a, dzięki czemu mógł zemścić się na Moxonie. Zeiss zabił go, a następnie uciekł. Następnie Philo udaje się do Aquisty, którzy podczas wojny gangu przeżył śmierć swojej córki, Darly. Aquista zleca Zeissowi zabicie wszystkich mafijnych bossów, zaczynając od Orpheusa. Zeissowi prawie udaje się zabić czarnoskórego bohatera, jednakże w ostatecznym ciosie przerywa mu Batman. Batmanowi tym razem łatwo poszło pokonanie Zeissa. Zorientował się jednak, ze zabójca podłożył w mieszkaniu Orpheusa bombę. W czasie, gdy Nietoperz rozpracowywał bombę, "Orpheus" (był to tak naprawdę Black Mask, który podszywał się pod Orpheusa po tym, jak go zabił) ocucił Zeissa i pozwolił mu uciec. Pod koniec wojny gangów Zeiss pozabijał wszystkich policjantów, jakich znalazł w porcie Gotham. Podczas masowego mordowania spotkał Catwoman. To właśnie w miejskim porcie rozpoczęła się decydująca walka pomiędzy dwoma antagonistami. Batalia pomiędzy nimi była od początku wyrównana. Sytuacja się zmieniła na korzyść Catwoman, gdy ta zdjęła gogle Zeissa. Wtedy Selina z łatwością pokonała Zeissa i związała go mocnym łańcuchem. Obecnie (przypuszczalnie) Zeiss siedzi za kratkami.

Zeiss użył w technologii implantów w swym mózgu i oczach eksperymentalnej procedury. Z pomocą tej techniki i gogli Zeiss może nagrywać fizyczne akcje, a następnie odtwarzać je. Zeiss może zmieniać ich prędkość i wgrywać je do pamięci, dzięki czemu może analizować sposób walki przeciwników. Jest świetnie wytrenowany w sztukach walki i nadawaniu ich fizycznych kształtów. Cybernetyczne implanty oraz gogle wraz z umiejętnościami czynią go bardzo niebezpiecznym w walce wręcz.

Autor: Damex

Poprzednia Strona




WAK - Serwis Komiksowy
Spider-Man Online

Punisher - Serwis o Punisherze
The Truth about The X-Files


SmallvillePlanet

HitmanAsylum.pl - serwis poświęcony grze Hitman




© Copyright 2003 and 2012 by BatCave. Wszelkie prawa zastrzeżone
Batman is registered trademark of DC Comics, Warner Bros.

Projekt i wykonanie: myspace.com/WebMastaMajk