.: Strona Główna
 .: Forum
 .: O Stronie
 .: Dołącz do BatCave
 .: Wyszukiwarka


 .: Batman: The Movie
 .: Catwoman

 .: Batman
 .: Batman Returns
 .: Batman Forever
 .: Batman & Robin

 .: Batman Begins
 .: The Dark Knight
 .: The Dark Knight Rises

 .: Batman: Mask of the
 Phantasm
 .: Batman & Mr. Freeze:
 Subzero
 .: Batman & Superman:
 The World Finest
 .: Batman Beyond:
 Return Of The Joker
 .: Batman: Mystery of
 the Batwoman
 .: Batman: Gotham
 Knight

 .: Zawieszone
 .: Fanfilms


 .: Seriale Animowane
 .: Seriale TV


     .: FILMY :: CATWOMAN :: TWÓRCY :.
| O FILMIE | TREŚĆ | TWÓRCY | AKTORZY | RECENZJA | GALERIA | ZWIASTUNY |
| KOSTIUM | KOCIE MIAU | KOCIAK Z PEJCZEM | KOCIE SPRAWY | KOCIE ŚCIEŻKI |
| KOCIE PIDŻAMKI | NAGRODY | ADAPTACJA KOMIKSOWA | CIEKAWOSTKI |
Reżyseria: Pitof
Scenariusz: John D. Brancato, John Rogers, Mike Ferris, Michael Ferris
Produkcja: Denise Di Novi, Edward McDonnell
Producenci wykonawczy: Alison Greenspan, Benjamin Melniker, Michael Uslan
Zdjęcia: Thierry Arbogast
Muzyka: William Orbit, Graeme Revell
Montaż: Sylvie Landra
Kostiumy: Angus Strathie
Scenografia: Bill Brzeski, Jean Rabasse
Dekoracja wnętrz: Carol LaVallee, Lisa K. Sessions
Casting: Heike Brandstatter, Coreen Mayrs, John Papsidera
Kierownictwo artystyczne: Dan Hermansen, Don Macaulay

Pitof (reżyser) rozpoczął swoją karierę w roku 1979 od stanowiska asystenta reżysera i montażysty filmów i reklamówek. Zajął się potem tworzeniem muzyki filmowej, programowaniem i projektowaniem graficznym, jego autorstwa są liczne pakiety graficzne rozmaitych francuskich stacji telewizyjnych, zawierające loga, plansze i tytuły.
Pitof był pionierem cyfrowego przetwarzania obrazu we Francji, w roku 1986 zajął się tworzeniem efektów wizualnych, w tym czasie pracował nad filmami reklamowymi, wideo i fabularnymi dla tak znanych twórców, jak Jean-Pierre Jeunet, Lars Von Trier, Wim Wenders, Bertrand Travernier i Luc Besson. Pitof następnie zaangażował się w opracowanie pierwszego francuskiego oprogramowania, służącego do realizacji efektów wizualnych, wykorzystywanych przy produkcji filmów fabularnych.
W roku 1994 Pitof otrzymał nagrodę na festiwalu filmowym w Cannes za efekty wizualne w filmie Dead Tired. Rok później uhonorowano go Medalem Zasłużonego dla Sztuki i listem pochwalnym od ministra kultury we Francji.
Pitof zajął się potem reżyserią krótkich form, za jedno ze swych dzieł otrzymał nagrody Gold Podium w 1996 i Gold Teapot na festiwalu Imagina w roku 1996.
W roku 1997 Pitof przyjął stanowisko reżysera drugiej ekipy realizującej film Jean-Pierre'a Jeuneta Obcy: przebudzenie, w tym samym roku otrzymał także drugą nagrodę ze efekty wizualne na festiwalu Imagina. Film ten był już trzecim rezultatem współpracy Pitofa i Jeuneta, obaj twórcy pracowali wcześniej podczas realizacji filmów Delicatessen i Miasto zaginionych dzieci.
We wrześniu 2001 roku miała miejsce francuska premiera filmu Vidocq. Vidocq był reżyserskim debiutem Pitofa, a także pierwszym filmem fabularnym wykonanym w całości w technice cyfrowej wysokiej rozdzielczości. Obraz odniósł sukces komercyjny, zdobył także liczne nagrody, w tym nagrodę Citizen Kane Award, a podczas międzynarodowego festiwalu filmowego w Sitges, w Hiszpanii, otrzymał nagrody dla najlepszego filmu, reżysera, najlepszych efektów wizualnych, najlepszej muzyki i najlepszej charakteryzacji.

Denise Di Novi (producentka) jest uważana za jedną z czołowych producentek w Hollywood, to ona odkryła kilku spośród najbardziej cenionych filmowców. Di Novi produkowała tak różne filmy, jak Heathers i Małe kobietki, wyprodukowała także kilka filmów we współpracy z Timem Burtonem, w tym Edward Nożycoręki, Powrót Batmana, Miasteczko Halloween, Ed Wood i James and the Giant Peach. Jedne z ostatnio wyprodukowanych przez nią filmów to Czego pragnie dziewczyna?, z udziałem Amandy Bynes i Colina Firtha; Szkoła uczuć, oparty na bestsellerowej powieści autorstwa Nicholasa Sparksa, w reżyserii Adama Shankmana; Grzeszna miłość z Angeliną Jolie i Antonio Banderasem; Totalna magia, zrealizowany w oparciu o bestsellerową powieść Alice Hoffman, z udziałem Sandry Bullock, Nicole Kidman, Dianne Wiest i Stockarda Channinga; a także List w butelce, w którym wystąpili Kevin Costner, Robin Wright-Penn i Paul Newman.
Di Novi rozpoczęła karierę zawodową jako dziennikarka, początkowo zajmowała stanowisko młodszego redaktora w piśmie National Observer, następnie przeniosła się do Kanady, gdzie w Toronto była redaktorką gazety Canada AM. Jej talent pisarski i dogłębna znajomość środowiska mediów leżały u podstaw zainteresowania się przemysłem filmowym, pracując w nim początkowo zajmowała się kontaktami z prasą.
Właściwą pracę na planie rozpoczęła w mieszczącej się w Montrealu firmie produkcyjnej Film Plan, zajmowała różne stanowiska w trakcie realizacji dziewięciu dużych projektów studia, w tym filmów Scanners i Videodrome. W roku 1983 Film Plan przeniósł się do Los Angeles, firma wkrótce połączyła się z innym studiem filmowym, Arnold Kopelson's Film Packages.
Di Novi zaczęła wówczas pracować w New World Picture, gdzie objęła stanowisko wiceprezesa do spraw produkcji. Wkrótce potem zmieniła strony i została producentką niezależną, jej najważniejszym filmem z tego okresu pozostaje kultowy Heathers z niezapomnianą rolą Winony Ryder. Di Novi objęła potem kierownictwo firmy Tim Burton Productions, wyprodukowała kilka spośród najbardziej udanych filmów Burtona, w tym Powrót Barmana i Edward Nożycoręki. W roku 1993 założyła własną firmę producentką, Di Novi Pictures, która jeszcze w tym samym roku podpisała umowę z Columbia Pictures, i wyprodukowała film Małe kobietki. Obecnie kierowana przez nią firma ma umowę produkcyjną z koncernem Warner Bros. Pictures.
Di Novi była producentką wykonawczą czwartej serii serialu The District, jednego z najbardziej popularnych seriali CBS. To samo stanowisko zajmowała podczas realizacji filmów telewizyjnych Eloise at the Plaza i Eloise at Christmastime dla ABC.
Di Novi produkuje obecnie film Sisterhood of the Traveling Pants, w którym w rolach głównych wystąpią Amber Tamblyn i Alexis Bledel.

Ed McDonnell (producent) zaczął swoją karierę w przemyśle rozrywkowym od pracy w Paramount Pictures dla Jeffrey'a Katzenberga. Pierwszym filmem, jaki wyprodukował, był thriller Kid z udziałem C. Thomasa Howella.
McDonnell kierował potem firmą Stevena Seagala, Seagal-Nasso Productions, gdzie nadzorował produkcję filmów Szukając sprawiedliwości, Liberator, Liberator 2 i Na zabójczej ziemi, dzięki czemu miał możliwość pracy na całym świecie.
McDonnell objął następnie stanowisko prezesa firmy Witt/Thomas Films, która wyprodukowała film Złoto pustyni, jeden z najlepszych filmów 1999 roku. W filmie udział wzięli George Clooney, Mark Wahlberg i Ice Cube. McDonnell zaczął także produkcję filmu Bezsenność, ze znakomitą rolą Ala Pacino, w reżyserii Christophera Nolana.
Producent przeniósł się potem do firmy Di Novi Pictures, w której wyprodukował filmy Szkoła uczuć i Grzeszna miłość, w którym wystąpili Angelina Jolie i Antonio Banderas. Ostatnim wyprodukowanym przez niego filmem był przebojowy Rycerze z Szanghaju z Jackie Chanem i Owenem Wilsonem.
Obecnie McDonnell kieruje Maple Shade Productions, firmą związaną z Warner Bros., z którą podpisał umowę producencką. Kolejnym tytułem, nad którym pracuje, jest familijny film Racing Stripes, który wejdzie na ekrany w 2005, usłyszymy w nim głosy Whoopi Goldberg, Dustina Hoffmana i Davida Spade'a.

Michael Fottrell (producent wykonawczy) jest absolwentem szkoły filmowej uniwersytetu Południowej Kalifornii. Pracował na rozmaitych stanowiskach producenckich przy realizacji filmów Za szybcy, za wściekli, Dziewczyna z Alabamy, Fajna z niego babka, Nowy, Rock Star, Diamentowa afera, Szkoła uwodzenia i A Very Brady Sequel.
Kolejne filmy, podczas realizacji których Fottrell piastował stanowisko menedżera produkcji, to, między innymi: Wielki Joe, Wulkan, Karmazynowy przypływ, Gross Anatomy, Czarownik i Shy People.
Fottrell był przez kilka lat kierownikiem do spraw produkcji w studiach Walta Disney'a i Touchstone Pictures, nadzorował w tym czasie wszystkie aspekty produkcji filmów Ojciec panny młodej, Kiedy mężczyzna kocha kobietę, Pretty Woman, Sister Act i What About Bob?, by wymienić tylko najważniejsze.

Benjamin Melniker (producent wykonawczy) przez trzydzieści lat pracował na rozmaitych stanowiskach w wytwórni Metro-Goldwyn Mayer Inc., ostatecznie objął stanowisko wiceprezesa tej firmy. W ciągu tych lat Melniker miał szczęście pracować nad dziesiątkami znakomitych filmów, w tym nad Doktorem Żywago, Odyseją kosmiczną 2001 Stanley'a Kubricka, pracował także z legendarnym Arthurem Freudem przy okazji produkcji kilku musicali MGM.
Melniker pracuje obecnie nad dwoma filmami fabularnymi Warner Bros. Pictures, będą to Constantine i Batman - Początek, brał także udział w realizacji filmów Batman i Robin, Batman Forever, Powrót Batmana, Mitchell z Lindą Evans i Shoot z udziałem Cliffa Robertsona i Ernesta Borgnine’,a, Batman, Swamp Thing i The Return of Swamp Thing, a także filmów animowanych Batman Beyond: Return of the Joker, Batman and Mr. Freeze: Subzero i Batman: Mask of the Phantasm.
Dla potrzeb telewizji był producentem wykonawczym serialu Where in the World is Carmen Sandiego?, za który uhonorowano go nagrodą Emmy dla najlepszego serialu animowanego, Little Orphan Annie's Very Animated Christmas, Batman: The Animated Series, Fish Police, Dinosaucers i filmów telewizyjnych Harmful Intent i Three Sovereigns for Sarah.
Melniker od ponad 10 lat jest członkiem rady nadzorczej Motion Pictures Association of America.

Michael Uslan (producent wykonawczy) pracuje obecnie nad produkcją filmów Warner Bros. Pictures Constantine i Batman - Początek, wyprodukował także filmy Batman i Robin, Batman Forever, Powrót Barmana, Batman, Swamp Thing i The Return of Swamp Thing, a także animowane filmy Batman Beyond: Return of the Joker, , Batman and Mr. Freeze: Subzero i Batman: Mask of the Phantasm.
Dla potrzeb telewizji był producentem wykonawczym serialu Where in the World is Carmen Sandiego?, za który uhonorowano go nagrodą Emmy dla najlepszego serialu animowanego, Little Orphan Annie’s Very Animated Christmas, Batman: The Animated Series, Fish Police, Dinosaucers i filmów telewizyjnych Harmful Intent i Three Sovereigns for Sarah.
Uslan jest znawcą historii komiksu, zajmuje się wykładaniem tego przedmiotu. Napisał scenariusze do wielu gazetowych komiksów, takich jak Terry and the Pirates, Just Imagine, Batman i The Shadows. Uslan jest także autorem kilku książek, w tym The Comic Book in America, America At War, Mystery in Space, The Best of Archie, The Comic Book Revolution i Dick Clark's The First 25 Years of Rock and Roll, jest również autorem i współautorem rozmaitych albumów i antologii komiksu.

Robert G. Kirby (producent wykonawczy) jest prezesem rady nadzorczej Village Roadshow Limited, ma ponad 30 lat doświadczenia w pracy w przemyśle rozrywkowym i w mediach.

Bruce Berman (producent wykonawczy) objął stanowisko kierownicze w dziale produkcji firmy Warner Bros w 1984 roku, w 1988 awansowano go na szefa tego działu. We wrześniu 1989 roku objął stanowisko prezesa do spraw produkcji filmowych, dwa lata później natomiast stanowisko prezesa do spraw produkcji światowej. W tej roli pracował do maja 1996. Pod jego egidą Warner Bros. wyprodukowała i dystrybuowała następujące filmy: Uznany za niewinnego, Chłopcy z ferajny, Robin Hood - Książe złodziei, Wożąc panią Daisy, Batman Forever, Stan oblężenia, Malcolm X, Bodyguard, JFK, Ścigany, Dave, W sieci, Raport Pelikana, Epidemia, Klient, Czas zabijania i Twister. W maju 1996 Berman założył firmę Plan B Entertainment, firmę produkcyjną związaną umowami z Warner Bros. Picture, przejętą później przez Village Roadshow Pictures. Village Roadshow Pictures, w której Berman piastuje obecnie stanowisko prezesa, pracuje nad 20 filmami realizowanymi dla Warner Bros. Pictures, znajdującymi się na różnych etapach produkcji. Berman ostatnio był producentem wykonawczym filmów Matrix rewolucje, Matrix reaktywacja, Ocean's Eleven: niebezpieczna gra, Training Day, Dwa tygodnie na miłość, Koty i psy, Złoto pustyni, Matrix i Depresja gangstera, to samo stanowisko piastował podczas realizacji filmu Miss Agent, wspólnej produkcji z Warner Bros. Pictures i Castle Rock Entertainment.
Bermana zakończył niedawno prace na planie filmu Złodziej życia z Angeliną Jolie i Ethanem Hawkem, nieco wcześniej pracował zaś nad doskonale przyjętym filmem Rzeka tajemnic, w reżyserii Clinta Eastwooda, z udziałem Seana Penna i Tima Robbinsa. Jeszcze w tym roku Berman będzie realizował sequel filmu Ocean's Eleven: niebezpieczna gra - Ocean's Twelve, a także remake klasycznego horroru House of Wax.

John Brancato & Michael Ferris (scenariusz i fabuła) poznali się, gdy obaj pracowali jako redaktorzy pisma Harvard Lampoon. Wspólnie napisali scenariusze do ponad tuzina filmów, w tym Terminator 3: Bunt Maszyn, System (z udziałem Sandry Bullock) i Gra, w reżyserii Davida Finchera, byli także współproducentami tego ostatniego.
Brancato i Ferris pracują w tej chwili nad kolejnym projektem dla studia Warner Bros. Pictures, rumakiem klasycznego filmu sci-fi z lat siedemdziesiątych minionego wieku Świat zachodu, który wyprodukuje Jerry Weintraub.

John Rogers (scenariusz) pisał zarówno dla potrzeb filmu, jak i telewizji. Niedawno zrealizowano dwa filmu na podstawie scenariuszy jego autorstwa, były to thriller sci-fi Jądro ziemi i American Outlaws, z udziałem Colina Farrella.
Rogers jest także autorem scenariusza telewizyjnego thrillera Red Skies, twórcą animowanego serialu Jackie Chan Adventures, pisał scenariusze serialu Bill Cosby Show z udziałem Billa Cosby'ego. Scenarzysta był także producentem tego znanego serialu.

Theresa Rebeck (Scenariusz) napisała ostatnio kilka sztuk teatralnych m.in.: Bad Dates, wystawioną przez Playwrights Horizons w 2003 roku i przez bostoński Huntington Theatre oraz Omnium Gatherum (we współpracy z Alexandrą Gersten-Vassilaros), którą przedstawił zespół The Variety Arts. Sztuka ta dotarła do finału tegorocznej konkursu Pulitzera. Inna sztuka Teresy Rebeck, The Water's Edge, będzie w tym roku wystawiona w ramach Williamstown Theatre Festival, związanego z obchodami pięćdziesięciolecia działalności tego teatru. Sztuka The Bells będzie wystawiona w McCarter Theatre w lutym 2005 roku. Do starszych dzieł artystki można zaliczyć The Butterfly Collection wystawione przez Playwrights Horizons, Spike Heels, Loose Knit i The Family of Mann w Second Stage; View Of The Dome w New York Theatre Workshop i Victory Gardens, Sunday On The Rocks i Abstract Expression w Longwharf. Sztuki napisane przez tę autorkę wystawiały także teatry: New Georges, The Workhouse InTenCities, E.S.T., the Westbank Cafe, New York Stage and Film, the Source, Alice's Fourth Floor, Manhattan Punchline, Double Image Theatre, Naked Angels, Theatre Geo, Seattle Rep, HB Playwrights Theatre, Boston Playwrights' Theatre, A.C.T., prezentowano je także podczas międzynarodowego festiwalu teatralnego Women in Theatre Festival. Zbiór jednaktówek Rebeck Revisited wystawiano przez 9 miesięcy w Theatre Neo w Los Angeles, magazyn LA Weekly's uznał go za jedną z 10 najlepszych sztuk 1999 roku.
Dla potrzeb telewizji Rebeck pisała scenariusze odcinków seriali Dream On, Brooklyn Bridge, L.A. Law, Maximum Bob, First Wave, Third Watch i NYPD Blue dla stacji HBO, zajmowała się także produkcją niektórych odcinków swojego autorstwa. Wiosną tego roku napisała i wyprodukowała pilota serialu The Webster Report dla stacji Warner Bros./CBS, wyreżyserowanego przez Barry'ego Sonnenfelda, w roli głównej w pilocie wystąpił Stanley Tucci. Napisała także scenariusz do filmu Kalamazoo, niezależnej krótkometrażówki z Wallace'm Shawn'em i Adrienne Shelley, była także producentką filmów Harriet The Spy i Gossip.
Jest laureatką nagrody Edgara przyznawanej przez Mystery Writers of America, nagrody Writer's Guild of America, nagrody Hispanic Images Imagen Award oraz nagrody Peabody'ego - wszystkie za pracę nad serialem NYPD Blue. Dwukrotnie była finalistką nagrody Susan Smith Blackburn, zdobyła nagrodę National Theatre Conference Award (za The Family of Mann), jest także laureatką nagrody William Inge New Voices Playwriting Award, otrzymała ją rok temu.

Bob Kane (twórca postaci) jest sprawcą całego przedsięwzięcia. Proste szkice Kane'a przedstawiające zamaskowanego mężczyznę w kostiumie nietoperza dały początek postaci Batmana, zainspirowanej przez tak różne wzorce jak rysunki Leonarda da Vinci, postać Zorra, film The Bat Whisperers z 1931 roku. Kane współpracował z wydawnictwem DC Comics, postać Człowieka-Nietoperza ukazała się na okładce majowego numeru pisma Detective Comics - a reszta jest już historią. Kane szybko uczynił Batmana jednym z najpopularniejszych komiksów w wszechczasów. Mimo, że później zrezygnował z tworzenia komiksów i poświęcił się tworzeniu animacji i innym twórczym pasjom, dzięki stworzeniu tej postaci na stałe zapisał się w annałach kultury popularnej.

Thierry Arbogast (zdjęcia) z równą łatwością kręci kameralne romanse, thrillery, filmy historyczne i przygodowe.
Arbogast pracował przy filmach Luca Bessona Nikita, Leon Zawodowiec, Piąty Element i Joanna d'Arc; Andre Techine'go I Don't Kiss i My Favorite Season; Jean-Paula Rappeneau Horseman on the Roof; Patrice'a Leconte'a Ridicule; Mathieu Kassovitz'a Purpurowe rzeki; Nicka Cassavetes'a She's So Lovely i Gilles'a Memouni'ego The Apartment, w stylu Briana De Palmy, który bardzo dobrze zna. Jest zdobywcą Cezarów za zdjęcia do filmów Horseman on the Roof i Piąty element, a także nagrody Technical Commission za She's So Lovely, przyznanej mu na festiwalu filmowym w Cannes w 1997 roku.
Kolejnym dziełem Arbogata będzie film Toyer Briana De Palmy, w którym wystąpią Juliette Binoche i Jeremy Northam.

Bill Brzeski (kierownictwo produkcji) brał udział w tworzeniu filmów Stuart Malutki i Stuart Malutki 2, pracował także ostatnio na planie filmu Looney Tunes znowu w akcji dla Warner Bros. Pictures. Inne filmy, przy których realizacji brał udział, to nagrodzony Oskarem Lepiej być nie może, Matilda i Diamentowa afera.
Z ponad 800 produkcjami telewizyjnymi na koncie, Brzeski zyskał duże uznanie za sukcesy w dziedzinie produkcji telewizyjnej.
Brzeski ukończył studia zawodowe na Miami University w Ohio, tytuł magistra w dziedzinie projektowania otrzymał w nowojorskiej znanej szkole Tisch School of the Arts. Początkowo interesował się projektowaniem scenografii dla baletu i opery.
Brzeski urodził się w Burbank w Kalifornii, wychował się w Bostonie w stanie Massachusetts. Wraz z żoną Kym wychowuje dwie córki, mieszka obecnie w Południowej Kalifornii.

Sylvie Landra (montaż) była trzykrotnie nominowana do francuskiej nagrody Cezara, za montaż filmów Luca Bessona Joanna d'Arc, Piąty Element i Leon Zawodowiec.
Landra pracowała także nad montażem filmów A Sound of Thunder, Décalage Horaire, Sweat, Taking Sides, Belphegor, The Dancer, J'aimerai pas crever un Dimanche i News From the Good Lord, ten ostatni uhonorowano nagrodą specjalną jury na nowojorskim festiwalu filmowym w 1996 roku..

Po sukcesie kasowym filmu Piraci z Karaibów, Klaus Badelt (muzyka) jest obecnie jednym z najbardziej rozchwytywanych kompozytorów muzyki filmowej.
Badelt rozpoczął swoja muzyczną karierę od produkcji płyt znanych artystów, takich jak Harald Juhnke, Jocelyn Brown i Chaka Khan. Następnie skomponował muzykę do tuzinów filmów i reklam w ojczystych Niemczech, gdzie ciągle chętnie pracuje dla największych stacji telewizyjnych m.in. RTL i ZDF. W 1997 roku Badelt przeprowadził się do Los Angeles, do roku 2002 nawiązał współpracę ze wszystkimi dużymi studiami filmowymi. Poza muzyką do Piratów z Karaibów napisał też ścieżki dźwiękowe do tak znanych filmów jak Rekrut z Alem Pacino i Colinem Farrellem; Sekcja 8, z Johnem Travoltą i Samuelem L. Jacksonem; K-19 i Obietnica z Jackiem Nicholsonem i Benicio del Toro oraz Ned Kelly z Heath Ledger i Orlando Bloomem.

Anggus Strthie (projektant kostiumów) otrzymał wraz z Catherine Martin nagrodę za kostiumy wykorzystane w filmie Bazaa Lurhmanna Moulin Rouge! Inne filmy, przy których Strathie pracował to: Swimming Upstream, Królowa przeklętych, La Boheme i Strictly Ballroom, a także produkcje telewizyjne Doom Runners i Mirror, Mirror.

Na podstawie materiałów dystrybutora




WAK - Serwis Komiksowy
Spider-Man Online

Punisher - Serwis o Punisherze
The Truth about The X-Files





© Copyright 2003 and 2012 by BatCave. Wszelkie prawa zastrzeżone
Batman is registered trademark of DC Comics, Warner Bros.

Projekt i wykonanie: myspace.com/WebMastaMajk