|
|
|
|
.: STRONA GŁÓWNA :: ARCHIWUM :: WRZESIEŃ 2009 :.
|
|
"Azyl Arkham": Z komiksu do gry. Z gry do filmu | |
Dodano: 02-09-2009, 12:36 Autor: Woland |
|
|
Wydarzenie, jakim jest bez wątpienia premiera "Arkham Asylum", sprowokowało już środowisko do refleksji na temat tego, co by było, gdyby idąc przykładem twórców najnowszej gry o Batmanie, Brytyjczyk Christopher Nolan w swoim ostatnim filmowym spotkaniu z postacią Mrocznego Rycerza pokusił się o głębszą analizę jego świata w oparciu o słynną nowelę graficzną "Batman: Azyl Arkham - Poważny Dom na Poważnej Ziemi". Wszakże, jak pewnie każdy Czytelnik wie, pierwszy film Nolan oparł na podstawie komiksu Franka Millera ("Year One"), kolejny wzorował na dziele Tima Sale'a ("The Long Halloween"), dlaczego więc nie zamknąć całej trylogii sięgając po dzieło autorstwa Dave'a McKeana i Granta Morrisona?
Choć to tylko jeden z pomysłów, owszem, mało możliwy (bo przecież dorobek komiksowy Batmana to ogromne pole do popisu), aczkolwiek nie wykluczony, jest bez dwóch zdań wart poważnego rozważenia. Zapraszamy do lektury artykułu traktującego o powyższym na łamach najlepszego portalu internetowego zdaniem Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Fragment poniżej.
Medialny szum wokół multimedialnego dokonania sprawia, że temat Batmana powraca niczym batarang rzucany przez bohatera w kierunku rezydentów tytułowego azylu dla obłąkanych kryminalistów z gotyckiego Gotham City. Udana adaptacja na potrzeby przemysłu gier powoduje, że miłośnicy Mrocznego Rycerza już lobbują za przeniesieniem klasycznego "Azylu Arkham" na duży ekran. Odpowiedzialny za reżyserię? Oczywiście nie kto inny jak Christopher Nolan, który tak umiejętnie sparafrazował komiksowy pierwowzór, zapewniając sobie jednocześnie miejsce w historii kina. Istnieje na to szansa?
Czytaj WIĘCEJ >>>
| | |
Powrót do newsów |
|
|
|
|
|
|
|
|
|