.: Strona Główna
 .: Forum
 .: O Stronie
 .: Dołącz do BatCave
 .: Wyszukiwarka


 .: Batman: The Movie
 .: Catwoman

 .: Batman
 .: Batman Returns
 .: Batman Forever
 .: Batman & Robin

 .: Batman Begins
 .: The Dark Knight
 .: The Dark Knight Rises

 .: Batman: Mask of the
 Phantasm
 .: Batman & Mr. Freeze:
 Subzero
 .: Batman & Superman:
 The World Finest
 .: Batman Beyond:
 Return Of The Joker
 .: Batman: Mystery of
 the Batwoman
 .: Batman: Gotham
 Knight

 .: Zawieszone
 .: Fanfilms


 .: Seriale Animowane
 .: Seriale TV


     .: KOMIKS :: USA :: DETECTIVE COMICS :: ANNUAL :: DETECTIVE COMICS ANNUAL #8 :.

DETECTIVE COMICS ANNUAL #8

Tytuł historii: Questions Multiply the Mystery
Rok wydania: 1995 (USA)
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: Kieron Dwyer
Ilość stron: 53

Edward Nigma miał trudne dzieciństwo. Jego Rodzice nie mogli znaleźć wspólnego języka. Stwarzali niezrozumiałe dla niego kłótnie, które wkrótce przerodziły się w walkę na pięści. Nie zwracali na niego uwagi, a gdy to robili, to tylko po to, by stworzyć kolejny powód do kłótni. W szkole nikt nie zwracał na niego uwagi. Uważał się za społecznego wyrzutka. Jednak wkrótce wszystko miało ulec zmianie...
Pewnego dnia wychowawczyni Edwarda ogłosiła wszystkim uczniom w klasie, że będzie organizowany w szkole test. Polegać będzie on na ułożeniu puzzli w jak najszybszym czasie, a zwycięzca miał otrzymać nagrodę. Nigma widział w tym szansę na wykazanie swego intelektu i wyjście z tłumu. Ale gdy zdał sobie sprawę, że to może się nie udać, postanowił pójść drogą ostateczną - oszustwo. Wkradł się do pokoju swej wychowawczyni w szkole i zaczął układać puzzle. Pierwsze ułożenie układanki w całość zajęło mu 30 minut. Za następnym razem 15. Doszedł do momentu, w którym ułożył puzzle w niecałą minutę. Był już pewien, że wygra, co pokazał zresztą podczas testu. Za zwycięstwo Edward otrzymał książkę "Puzzle, zagadki i gry na każdą okazję". Książka sprawiła, że puzzle i różnego rodzaju pułapki stały się jego obsesją. Przeczytał całą literaturę o tej tematyce z miejskiej biblioteki, a wkrótce za Idola przywłaszczył sobie Wspaniałego Houdiniego (słynny iluzjonista; Mistrz ucieczek i pułapek). Jednak jego sława nie trwała wiecznie - po paru tygodniach znów stał się nikim. Był bity i poniżany przez starszych uczniów szkoły, gdyż nie mogli ścierpieć jego wygranej w teście. Również denerwowało ich jego wychodzenie z opresji przy każdej łamigłówce, jaką mu dali, za co Edward również dostawał niezły łomot...
Parę lat później. Po skończeniu edukacji, Nygma zaczął pracę jako roznosiciel paczek. Czuł się jak w piekle - denerwowało go nowe zajęcie i monotonia, która wtargnęła do jego szarej rzeczywistości. Podczas jednego z zleceń zauważył sejf z mnóstwem pieniędzy. Po pracy wszedł na dach naprzeciw biura, gdzie znajdował się sejf i przyglądał się jak recepcjonistka zamyka sejf. Szyfr zapamiętał z łatwością. Po paru godzinach okradł biuro, ale i to nie dawało mu satysfakcji. Chciał się czymś wyróżniać, aby ludzie go zapamiętali. Postanowił, więc wyrobić własny styl - zaczął wysyłać listy do policji, w których zawarta była zagadka-wskazówka, gdzie go szukać. Założył też po raz pierwszy bluzę z wielkim znakiem zapytania z przodu, rozpoczynając karierę jako Riddler. Pierwszym rabunkiem Riddlera był napad na kasjerkę w kinie. Jednak wciąż był zawiedziony, gdyż wcześniej wysłał zagadkę policji, która miała zaalarmować ich o napadzie. Widząc, że jego styl nie działa jak powinien, Edward wysyła paczkę do najbardziej twardego policjanta w Gotham - Sierżanta Gordona...
The Lighthous Club. Gordon wraz z policją czekają koło nocnego klubu w oczekiwaniu na Riddlera. Sierżant jest pewien, że tutaj Edward dokona napadu- w końcu tego dotyczyła ostatnia zagadka, którą dostał od niego podczas pracy w biurze policyjnym. W pewnej chwili policjanci słyszą dziwny dźwięk. Nagle jeden z radiowozów wybucha, a za raz po nim kolejny. Na cała sytuację patrzy Riddler, który zadufany w sobie stoi na wieży nocnego klubu wraz z skradzionymi pieniędzmi. Wtem za jego plecami ukazuje się wielki cień. Gdy Nygma się odwraca, widzi samego Batmana. W ostatniej chwili udaje mu się zapalić dynamit, który trzymał w ręku. Mroczny Rycerz nie zawraca sobie tym głowy i od razu rzuca się na Edwarda. Gdy kończy bić szaleńca, ten przypomina mu o materiale wybuchowym. W tej chwili dynamit wybucha, przez to Batman zostaje ogłuszony i na chwilę traci kontrolę nad sytuacją. Riddler korzysta z sytuacji i ucieka, przy okazji zostawiając "ciężko" skradzione pieniądze...

  
Przykładowe Strony:
  

Po nieudanym napadzie Nygma próbuje wynająć pomocników na kolejny skok, jednak wszyscy, których prosi o pomoc, odmawiają. Boją się, że zagadki, które zostawia na każdym miejscu zbrodni ujawnią jego kolejne plany albo miejsce pobytu. Edward nie ma wyboru - wraca do starych sposobów zarabiania na chleb, jakim jest okradanie sklepów. Podczas jednej takiej kradzieży Nygma zostaje napadnięty przez dwóch punków. Jednak kobiety (Echo i Quary), zamiast go okraść z wcześniej skradzionych pieniędzy, przyłączyły się do Edwarda tworząc gang Riddlera.
Nygma wraz z swoimi paniami atakuje autora łamigłówek, który tworzy krzyżówki wyświetlanie na wielkim ekranie w centrum Gotham. Riddler zmienia sens krzyżówki, by dać wskazówkę Batmanowi i Gordonowi. Jim myśli, że przestępca zaatakuje podczas charytatywnej imprezy, na którą przybędą wszyscy bogaci i sławni mieszkańcy Gotham. Podczas rozmowy z Gordonem Mroczny Rycerz uświadamia sobie, że Riddler zrobił ich w konia, gdyż właśnie z swoimi towarzyszkami przedostaje się do skarbca bankowego znajdującego się w wnętrzu wypełnionym wodą. Ale dla gangu Riddlera, wyposażonego w butle tlenowe i spawarki, to żaden problem ukraść dużą sumę pieniędzy.
Gordon wraz z policją są już na miejscu. Sierżant każe im obstawić każdą najbliższą ulicę. Nie wie jednak, że Riddler "stworzył" specjalny tunel, który łączy wejście do Banku i do kanałów ściekowych. Parę metrów dzieli Nygmę, Echo i Quary, aby odpłynęli łodzią do pobliskiego wyjścia z ścieków. Przeszkadza im w tym Batman, który rzuca się na łódź i zaczyna walkę z pomocnicami Riddlera, z którymi radzi z łatwością. Wyrzucając Echo i Quary z łodzi, Mroczny Rycerz idzie w stronę Edwarda. Ten wyciąga broń, ale Nietoperz wcześniej unika strzału. Nie zauważa jednak, że właśnie się skończył otwór tunelu. Łódź zaczęła spadać do rzeki. "Pan Zagadka" wyszedł cało z opresji, lecz Batman nie zdążył złapać równowagi i wypadł z łodzi. Tym samym Nygma pokonał Mrocznego Rycerza i policję po raz drugi, ale zgubił po drodze dwa miliony i swoje towarzyszki, które wkrótce wróciły do swego szefa brudne i ranne...
Parę tygodni później. Gordon spotyka się ponownie z Batmanem. Mówi mu o kolejnej zagadce, jaką dał im Nygma. Tym razem związaną z muzyką, operą i telewizją. W tej samej chwili gang Riddlera (powiększony o parę siłaczy) okrada najlepszy sklep z skrzypcami w mieście, żądając od właściciela okupu pieniężnego... Parę dni później. Właściciel sklepu czeka na wyznaczonym przez Riddlera miejscu , gdzie ma dać pieniądze. Na miejsce przybywają Echo i Quary, które od razu zabierają teczkę. Nie zauważają jednak, że jest ona przywiązana do pobliskiej lampy. Z płaszcza wyłania się Batman, który toczy szybki bój z dziewczynami. W tej samej chwili w teatrze rozgrywa się opera. W pewnej chwili pojawia się dym, a z linii zlatuje w dół "Pan Zagadka", który wraz z swoimi pomocnikami terroryzuje widownię. Jednak z dymu wylania się ktoś jeszcze. To Nietoperz, który w mig rozprawia się z pomocnikami Riddlera, a jego samego nokautuje jednym ciosem. Gdy jest już po wszystkim, Batman odsyła szaleńca do Arkham Asylum....
Arkham Asylum. Edward Nygma, gadając do lustra, opowiada swoją historię z zapałem i determinacją. Kończąc uznaje, że chciał jedynie odrobinę uwagi, jakiej mu nie poświęcono podczas dzieciństwa. Porównuje się do małego chłopca szukającego miłości. Ta myśl wywołuje w nim złość. Tak wielką, że chwyta pobliski stołek i rzuca w nim o lustro. Strażnicy zabierają Nygmę, który obsesyjnie mówi, że nikogo nie było w pokoju....

Autor: Chudy

Poprzednia Strona




WAK - Serwis Komiksowy
Spider-Man Online

Punisher - Serwis o Punisherze
The Truth about The X-Files





© Copyright 2003 and 2012 by BatCave. Wszelkie prawa zastrzeżone
Batman is registered trademark of DC Comics, Warner Bros.

Projekt i wykonanie: myspace.com/WebMastaMajk