WETA Digital VFX Supervisor Thrain Shadbolt udzielił ostatnio wywiadu, w którym opowiedział o pracy przy filmie “Birds of Prey”, a w szczególności o tym jak udało im się przenieść na duży ekran hienę Harley Quinn.
W Weta Digital stworzyliśmy wiele futerkowych stworzeń przez lata, więc większość technik, które zastosowaliśmy na Brucie, jest dobrze ugruntowana. Byliśmy w stanie skorzystać z poprzednich czterokrotnie ustawionych konfiguracji i topologii. W przypadku konkretnych szczegółów Bruce’a oparliśmy go w dużej mierze na fotografii prawdziwej hieny dostarczonej nam przez produkcję. Zmieszaliśmy również niektóre aspekty innych hien, które widzieliśmy. Największym wyzwaniem w tworzeniu zasobów okazało się „wyszczotkowanie” futra. Bruce miał gruby kudłatą płaszcz i sierść, co było dość charakterystyczne. Potrzeba było kilku powtórzeń, aby to naprawić, ale nadało mu charakterystyczny, atrakcyjny wygląd zupełnie inny niż typowe chude hieny, które często widzimy w filmach, i zrobiło to furorę u Cathy.
Produkcja dokonała doskonałego wyboru decydując się na wykorzystanie dobrze wyszkolonego owczarka niemieckiego wabiącego się „Varko” jako dublera Bruce’a. To dało Margot partnera do gry, a także zapewniło nam odniesienie zarówno do ruchu, jak i oświetlenia. Obserwując jej interakcje z Varko, mogliśmy docenić ruch skóry psa podczas głaskania, a także futro.
Być może największym wyzwaniem była próba dopasowania Bruce’a do ujęć w przestrzeni zajmowanej przez Varko; ponieważ był znacznie większy od psa i miał długą szyjkę hieny, czasami trudno było go ustawić w tej samej przestrzeni i pozwolić mu natrafić na ręce Margot w celu interakcji.
Pełny wywiad można przeczytać na stronach artofvfx.com.
Źródło: artofvfx.com